Ochrona Danych Osobowych


OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

W URZĘDZIE MIASTA SIEMIANOWICE ŚLĄSKIE

 

Warto wiedzieć

Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie, aby realizować zadania dla Mieszkańców oraz Kontrahentów, gromadzi, wykorzystuje i archiwizuje wiele danych osobowych. Zapewne są wśród nich również informacje dotyczące Państwa lub Państwa bliskich. Staramy się aby nigdy nie pobierać od Państwa zbyt wielu informacji, ograniczając się do tych, które są dla nas niezbędne żeby rozpatrzeć Państwa podanie. Naszym zadaniem jest również dbanie o to, aby Państwa dane były wykorzystane wyłącznie w celu, dla którego nam je Państwo przekazali.                Ze szczególną starannością  dbamy o to, aby dostęp do nich miały wyłącznie osoby zaangażowane w rozwiązywanie Państwa sprawy. Informacji dotyczących Państwa nie przekazujemy też innym osobom i podmiotom, gdy nie uprawniają nas do tego wyraźnie przepisy prawa. Korzystamy również z najnowszych rozwiązań teleinformatycznych, aby szybko i bezpiecznie rozwiązywać zadania i  wychodzić naprzeciw Państwa oczekiwaniom. Możemy zapewnić, że dochowujemy najwyższej staranności, aby Państwa dane pozostawały u nas bezpieczne i poufne. Ich ochrona jest priorytetowym zadaniem wszystkich pracowników Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie.

 

O czym musimy Państwa poinformować?

Przepisy o ochronie danych osobowych zobowiązują nas do przekazania Państwu kilku ważnych informacji w chwili, gdy przekazujecie nam Państwo swoje dane osobowe niezbędne do załatwienia sprawy. Ten obowiązek może pojawić się również w przypadku, gdy pozyskujemy Państwa dane od innych osób, bądź z innych źródeł.

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych w konkretnych sprawach znajdziecie Państwo w poszczególnych kartach usług komórek organizacyjnych UM Siemianowice Śląskie, na platformie sekap.pl. W przypadku niespełnienia tego obowiązku przy złożeniu podania/wniosku otrzymacie Państwo klauzulę informacyjną przy pierwszej czynności w sprawie.

 

Monitoring – jak dbamy o bezpieczeństwo w budynkach Urzędu Miasta

Aby zadbać o bezpieczeństwo wszystkich osób odwiedzających Urząd Miasta
w Siemianowicach Śląskich, a także mienia Urzędu, korzystamy z systemu monitoringu wizyjnego, który zabezpiecza przede wszystkim wnętrza budynków Urzędu, ale i teren wokół nich. Wszystkie budynki objęte tym systemem oznaczyliśmy odpowiednim znakiem.

 

Państwa prawa

Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych nadają wiele praw osobom, których dane są przetwarzane .

Do tych praw należą:

  • prawo dostępu do treści swoich danych osobowych;

  • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

  • prawo do usunięcia swoich danych osobowych;

  • prawo ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;

  • prawo do przenoszenia swoich danych osobowych;

  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;

  • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;

  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Nie wszystkie Państwa żądania będziemy jednak mogli zawsze spełnić. Zakres przysługujących praw zależy bowiem zarówno od przesłanek prawnych uprawniających do przetwarzania danych, jak i często – sposobów ich gromadzenia. Ponieważ Państwa dane osobowe                      w Urzędzie Miasta Siemianowice Śląskie przetwarzane są wyłącznie w granicach wskazanych przepisami prawa, w większości przypadków nie będziemy mogli zrealizować na przykład prawa do przenoszenia czy prawa do usunięcia Państwa danych. Nie ma się jednak czym martwić– dane zabezpieczamy ze szczególną starannością, abyśmy nigdy nie musieli tłumaczyć się z naruszenia ich bezpieczeństwa.

 

Jak długo przetwarzamy dane osobowe

Państwa dane osobowe będą przetwarzane na potrzeby realizacji danej sprawy oraz do celów archiwalnych. Czas ich przetwarzania jest różny, bo zależy, jaką sprawę Państwo załatwiacie
i jaka obowiązuje procedura. Do tego okresu włączamy okres przechowywania określonych akt wynikający z  przepisów prawa.

 

Czy decyzje dotyczące Państwa będą podejmowane  w sposób zautomatyzowany?

Przekazane dane w większości przypadków nie będą podlegały zautomatyzowanemu  procesowi podejmowania decyzji, a także profilowaniu. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, zostaniecie Państwo o tym poinformowani.

 

Ważne kontakty

Jeśli z jakichś powodów uznacie Państwo, że coś niedobrego dzieje się z Państwa danymi, lub po prostu będziecie Państwo mieli dodatkowe pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miasta Siemianowice Śląskie prosimy o kontakt:

  • Administrator Danych Osobowych – Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie,
    ul. Jana Pawła II 10.

  • Inspektor Ochrony Danych – z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem najłatwiej skontaktować się pocztą elektroniczną pod adresem iod@um.siemianowice.pl lub dzwoniąc pod numer 32 760 52 82

  • Organ nadzorczy – Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2.

Przepisy prawa

 


 


 

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
88KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Katarzyna Basiak , w dniu:  24‑05‑2018 15:38:59
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Martyna Popek
email: m_popek@um.siemianowice.pl tel.:32-7605-213 fax: admin
, w dniu:  24‑05‑2018 15:38:59
Data ostatniej aktualizacji:
25‑09‑2018 12:51:11
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie