Ochrona Danych Osobowych


OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH W URZĘDZIE MIASTA SIEMIANOWICE ŚLĄSKIE

 

Warto wiedzieć

Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie, aby realizować zadania dla Mieszkańców Siemianowic Śląskich oraz Kontrahentów niebędących mieszkańcami naszego Miasta, gromadzi, wykorzystuje i archiwizuje wiele danych osobowych. Pobierając od Państwa informacje, ograniczamy się do tych, które są niezbędne do rozpatrzenia danej sprawy.

Przetwarzamy Państwa dane tylko w celach, które wynikają z przepisów prawa (na podstawie art. 6 ust, 1 lit. c RODO); gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej (zgodnie z art. 6 ust, 1 lit. e RODO); na podstawie zawartej z Państwem umowy (stosownie do art. 6 ust. 1 lit. b RODO) bądź w oparciu o zgodę, której nam Państwo udzieliliście (opierając się na art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

Ze szczególną starannością dbamy o to, aby dostęp do Państwa danych miały wyłącznie osoby zaangażowane w rozpatrywania Państwa sprawy, a informacji dotyczących Państwa nie przekazujemy innym osobom i podmiotom, gdy nie uprawniają nas do tego wyraźnie stosowne przepisy prawa. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań żeby chronić Państwa dane, a ich ochrona jest priorytetowym zadaniem wszystkich pracowników Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie.

 

O czym musimy Państwa poinformować?

Przepisy o ochronie danych osobowych zobowiązują nas do przekazania Państwu kilku ważnych informacji w chwili, gdy przekazujecie nam swoje dane osobowe, niezbędne do załatwienia sprawy. Ten obowiązek może pojawić się również w przypadku,gdy pozyskujemy Państwa dane z innych źródeł.

Wypełniając obowiązek informacyjny (w związku z wymaganiami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych zwane dalej RODO) informujemy:

 

Administrator danych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Siemianowice Śląskie reprezentowana przez Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie z siedzibą w Siemianowicach Śląskich (41-100), ul. Jana Pawła II 10.

 

Dane kontaktowe administratora

Z Administratorem danych osobowych można się skontaktować w następujący sposób:

- listownie na adres: ul. Jana Pawła II 10, 41-100 Siemianowice Śląskie,

- za pośrednictwem poczty elektronicznej: ratusz@um.siemianowice.pl.

 

Inspektor Ochrony Danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych: Panią Katarzynę Basiak, z którą można się skontaktować w następujący sposób:

- pod adresem poczty elektronicznej: iod@um.siemianowice.pl,

- pisemnie na adres siedziby Administratora,

- telefonicznie pod nr tel. 32 765 11 16.

 

Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych

1.  Przetwarzanie Państwa danych odbywa się w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w związku z realizacją  zadań własnych bądź zleconych określonych przepisami prawa, a w szczególności w art. 7 i 8 ustawy o samorządzie gminnym lub art. 4, 4 a, 4 b i 5 ustawy o samorządzie powiatowym, w celu realizacji zadań, bądź spełnienia obowiązków określonych tymi przepisami prawa albo jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

2.  Przetwarzanie może być również niezbędne w celu wykonania umowy, której Państwo jesteście stroną lub do podjęcia działań, na Państwa żądanie, przed zawarciem umowy.

3.  Mogą również wystąpić przypadki, w których zostaniecie Państwo poproszeni o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu i zakresie.

4.  Dane osobowe w postaci numerów telefonów lub adresu e-mail są gromadzone i przetwarzane w celu kontaktu telefonicznego umożliwiającego załatwienia sprawy w sposób celowy, oszczędny i terminowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym albo w ramach sprawowania władzy publicznej w związku z art. 44 ust. 3 pkt. 1 i 2 ustawy o finansach publicznych.

 

Prawa osób, których dane dotyczą, w tym dostępu do danych osobowych

Na zasadach określonych przepisami RODO przysługuje Państwu:

- prawo dostępu do treści danych osobowych Państwa dotyczących,

- prawo do sprostowania (poprawienia) danych, które są nieprawidłowe lub niekompletne,

- prawo do usunięcia swoich danych osobowych,

- prawo do ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,

- prawo do przenoszenia swoich danych osobowych,

- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,

- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.

- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

 

Prawo dostępu do treści swoich danych osobowych (art. 15 RODO):

Macie Państwo prawo do wiedzy i informacji na temat Państwa danych osobowych, w szczególności w zakresie celów przetwarzania, w miarę możliwości okresu przez jaki Państwa dane będą przetwarzane, odbiorców, którym dane zostaną lub zostały ujawnione, a także jeśli Państwa dane są przekazywane do Państw trzecich, macie Państwo prawo być poinformowani o odpowiednich zabezpieczeniach związanych z przekazaniem. 

 

Prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych (art. 16 RODO):

Jeśli stwierdzicie Państwo, że dane są nieprawidłowe lub niekompletne, możecie Państwo zażądać sprostowania swoich danych osobowych.

 

Prawo do usunięcia swoich danych osobowych (art. 17 RODO):

Macie Państwo prawo zażądać usunięcia swoich danych osobowych dane gdy zachodzi m.in. jedna z poniższych okoliczności:

- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane,

- w przypadku wycofania zgody na której opiera się przetwarzanie Państwa danych,

- w przypadku wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,

- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem.

 

Prawo do ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych (art. 18 RODO):

Macie Państwo prawo zażądać ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych:

- gdy zakwestionujecie Państwo ich prawidłowość,

- gdy przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a sprzeciwiacie się Państwo usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,

- gdy nie potrzebujemy już Państwa danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Państwu do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

 

Prawo do przenoszenia swoich danych osobowych (art. 20 RODO): 

Jeżeli przetwarzanie Państwa danych, odbywa się na podstawie zgody lub na podstawie umowy oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany, macie Państwo prawo wnieść żądanie, by te dane osobowe zostały przesłane bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. 

 

Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (art. 21 RODO): 

Macie Państwo prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących Państwa danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e lub f. Należy jednak zwrócić uwagę, że przetwarzanie oparte na art. 6 ust. 1 lit f RODO nie ma zastosowania do przetwarzania, którego dokonują organy publiczne w ramach realizacji swoich zadań.

 

Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych (art. 7 RODO):

Jeśli Państwa dane osobowe przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody, w dowolnym momencie macie Państwo prawo tę zgodę wycofać. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Jesteście Państwo o tym informowani, zanim wyrazicie zgodę. 

 

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Wam prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (www.uodo.gov.pl).

 

Jak możecie Państwo dochodzić swoich praw:

Żądania, w zakresie ww. praw wynikających z przepisów RODO, należy kierować do Administratora Danych Osobowych. Zgłoszenie żądania nie wymaga szczególnie określonej formy, jednak powinny w nim zostać zawarte elementy umożliwiające nam ich realizację, tj.:

- imię, nazwisko,

- adres lub inny kanał komunikacji,

- inne dane umożliwiające bezsprzeczną identyfikację Państwa tożsamości.

Nie wszystkie powyższe żądania będziemy jednak mogli zawsze spełnić. Zakres przysługujących praw zależy bowiem zarówno od przesłanek prawnych uprawniających do przetwarzania danych, jak i często – sposobów ich gromadzenia. Państwa dane osobowe w Urzędzie Miasta Siemianowice Śląskie przetwarzane są wyłącznie w granicach wskazanych przepisami prawa.

 

Odbiorcy danych osobowych

Dostęp do danych osobowych mogą uzyskać organy lub podmioty upoważnione na podstawie odrębnych przepisów, a także podmioty, które na podstawie zawartych przez administratora umów, świadczą usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych.

 

Okres przechowywania danych osobowych

1. Państwa dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.

2. Po spełnieniu celu, dla którego Państwa dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

 

Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych

Podanie przez Państwa danych osobowych może być wymogiem:

- ustawowym,

- umownym, lub

- warunkiem zawarcia umowy, do których podania będziecie Państwo zobowiązani.

 

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie

Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji i nie będą profilowane.

 

Monitoring – jak dbamy o bezpieczeństwo w budynkach Urzędu Miasta

Aby zadbać o bezpieczeństwo wszystkich osób odwiedzających Urząd Miasta w Siemianowicach Śląskich, a także mienia Urzędu, korzystamy z systemu monitoringu wizyjnego, który zabezpiecza przede wszystkim wnętrza budynków Urzędu, ale i teren wokół nich. Wszystkie budynki objęte tym systemem oznaczyliśmy odpowiednim znakiem.

 

Szczegółowe informacje o przetwarzaniu Państwa danych osobowych są zamieszczone w ramach opisu konkretnej sprawy lub są elementem formularza lub wniosku w ramach danej sprawy.

 

Przepisy prawa

 


 


 

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
148KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
129KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
146KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
130KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
167KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
134KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
480KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Zawiadomienie o naruszeniu ochrony danych osobowych

24‑11‑2021 11:34:05
Dokumenty:
Plik pdf Zawiadomienie o naruszeniu ochrony danych osobowych - SMS.pdf
28‑04‑2023 10:34:23
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
104KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Zawiadomienie o naruszeniu ochrony danych osobowych skan.pdf
24‑11‑2021 11:35:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
1,5MB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Zawiadomienie o naruszeniu ochrony danych osobowych.pdf
24‑11‑2021 11:35:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
120KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Współadministrowanie danych osobowych

19‑04‑2022 12:45:42
Dokumenty:
Plik pdf Załącznik nr 3 do Porozumienia o Współadministrowanie - KZP.pdf
07‑06‑2023 12:15:29
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
62KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Załącznik nr 2 do Porozumienia o Współadministrowanie - MRK .pdf
19‑04‑2022 12:49:55
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
132KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Załącznik nr 2 do Porozumienia o Współadministrowanie - USC.pdf
19‑04‑2022 12:49:55
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
145KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Katarzyna Basiak , w dniu:  24‑05‑2018 15:38:59
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Martyna Popek
email: m_popek@um.siemianowice.pl tel.:32-7605-213 fax: admin
, w dniu:  24‑05‑2018 15:38:59
Data ostatniej aktualizacji:
29‑04‑2025 10:00:37
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie