Kontrola właścicieli nieruchomości posiadających zbiorniki bezodpływowe i przydomowe oczyszczalnie ścieków
Właściciele nieruchomości posiadający zbiorniki bezodpływowe lub przydomowe oczyszczalnie ścieków podlegają kontroli realizacji obowiązku pozbywania się nieczystości ciekłych z nieruchomości co najmniej raz na dwa lata, zgodnie z Planem Kontroli*.
Kontroli podlegają dokumenty potwierdzające częstotliwość opróżniania szamb lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków, a są to: umowy, rachunki, faktury VAT lub inne dokumenty potwierdzające wykonanie usługi w przedmiotowym zakresie**. Na terenie Siemianowic Śląskich nie ma obowiązku zawierania umowy na opróżnianie nieczystości ciekłych, jednak nie zwalnia to z posiadania innych z wyżej wymienionych dokumentów.
Wykaz przedsiębiorców, którzy mogą świadczyć usługi opróżniania nieczystości ciekłych na terenie Miasta Siemianowice Śląskie dostępny jest pod linkiem: https://bip.msiemianowicesl.finn.pl/bipkod/31610941.
Zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta*** w przypadku zbiorników bezodpływowych pozbywanie się nieczystości ciekłych powinno się odbywać w sposób gwarantujący niedopuszczenie do ich przepełniania się, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku, natomiast w przypadku osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków w sposób wynikający z instrukcji eksploatacji danego typu instalacji, intensywności użytkowania, jednak nie rzadziej niż raz w roku.
Za pozbywanie się nieczystości ciekłych niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa grozi nałożenie mandatu karnego przez Straż Miejską. Brak opróżnienia skutkuje zastosowaniem procedury opróżnienia zastępczego, przy zastosowaniu górnej stawki opłaty ponoszonej przez właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych, określonej Uchwałą Rady Miasta Siemianowice Śląskie.
Kontrole w imieniu Prezydenta Miasta prowadzą pracownicy Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta oraz Straż Miejska. Z każdej kontroli spisywany jest protokół.
Podstawa prawna:
*art. 6 ust. 5a i ust. 5aa ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
** Uchwała nr 573/2022 Rady Miasta Siemianowic Śląskich z dnia 24 listopada 2022 r. w sprawie określenia innego sposobu udokumentowania wykonania obowiązku pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości nieczystości ciekłych
*** Uchwała nr 146/2019 z dnia 24 października 2019 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Siemianowice Śląskie ze zm. Ostatnia zmiana regulaminu określająca przepisy względem pozbywania się nieczystości ciekłych została wprowadzona Uchwałą nr 573/2022 z dnia 24 listopada 2022 r. w sprawie częściowej zmiany uchwały nr 146/2019 Rady Miasta Siemianowic Śląskich z dnia 24 października 2019 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Siemianowice Śląskie
PLAN KONTROLI POZBYWANIA SIĘ NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH PRZEZ WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI:
1. STYCZEŃ I LUTY 2024 r.:
kontrola dotycząca nieruchomości znajdujących się na następujących ulicach:
Centrum: Czeladzka, Chemiczna, Srokowiecka,
Przełajka: Wiejska,
Michałkowice: Lizbońska, Michałkowicka, Wyzwolenia.
2. LUTY I MARZEC 2024 r.
kontrola dotycząca nieruchomości znajdujących się na następujących ulicach:
Michałkowice: Michałkowicka, Limanowskiego, Lizbońska, Tarnogórska, Wyzwolenia, Żeromskiego, Oświęcimska, E. Plater.
3. MARZEC 2024 r.:
kontrola dotycząca nieruchomości znajdujących się na następujących ulicach:
Bytków: Prusa,
Centrum: Czeladzka, Budowlana, Mysłowicka, Srokowiecka,
Michałkowice: Michałkowicka.
4. MARZEC I KWIECIEŃ 2024 r.:
Michałkowice: Michałkowicka, Oświęcimska.
5. WRZESIEŃ 2024 r.:
Michałkowice: Limanowskiego, Oświęcimska,
Centrum: Kukułek.
email: w_liszka@um.siemianowice.pl , w dniu: 14‑02‑2023 12:17:48
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|