Ochrona Danych Osobowych
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH W URZĘDZIE MIASTA SIEMIANOWICE ŚLĄSKIE
Warto wiedzieć
Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie, aby realizować zadania dla Mieszkańców Siemianowic Śląskich oraz Kontrahentów niebędących mieszkańcami naszego Miasta, gromadzi, wykorzystuje i archiwizuje wiele danych osobowych. Pobierając od Państwa informacje, ograniczamy się do tych, które są niezbędne do rozpatrzenia danej sprawy.
Przetwarzamy Państwa dane tylko w celach, które wynikają z przepisów prawa (na podstawie art. 6 ust, 1 lit. c RODO); gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej (zgodnie z art. 6 ust, 1 lit. e RODO); na podstawie zawartej z Państwem umowy (stosownie do art. 6 ust. 1 lit. b RODO) bądź w oparciu o zgodę, której nam Państwo udzieliliście (opierając się na art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
Ze szczególną starannością dbamy o to, aby dostęp do Państwa danych miały wyłącznie osoby zaangażowane w rozpatrywania Państwa sprawy, a informacji dotyczących Państwa nie przekazujemy innym osobom i podmiotom, gdy nie uprawniają nas do tego wyraźnie stosowne przepisy prawa. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań żeby chronić Państwa dane, a ich ochrona jest priorytetowym zadaniem wszystkich pracowników Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie.
O czym musimy Państwa poinformować?
Przepisy o ochronie danych osobowych zobowiązują nas do przekazania Państwu kilku ważnych informacji w chwili, gdy przekazujecie nam swoje dane osobowe, niezbędne do załatwienia sprawy. Ten obowiązek może pojawić się również w przypadku,gdy pozyskujemy Państwa dane z innych źródeł.
Wypełniając obowiązek informacyjny (w związku z wymaganiami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych zwane dalej RODO) informujemy:
Administrator danych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Siemianowice Śląskie reprezentowana przez Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie z siedzibą w Siemianowicach Śląskich (41-100), ul. Jana Pawła II 10.
Dane kontaktowe administratora
Z Administratorem danych osobowych można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: ul. Jana Pawła II 10, 41-100 Siemianowice Śląskie,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: ratusz@um.siemianowice.pl.
Inspektor Ochrony Danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych: Panią Katarzynę Basiak, z którą można się skontaktować w następujący sposób:
- pod adresem poczty elektronicznej: iod@um.siemianowice.pl,
- pisemnie na adres siedziby Administratora,
- telefonicznie pod nr tel. 32 765 11 16.
Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych
1. Przetwarzanie Państwa danych odbywa się w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w związku z realizacją zadań własnych bądź zleconych określonych przepisami prawa, a w szczególności w art. 7 i 8 ustawy o samorządzie gminnym lub art. 4, 4 a, 4 b i 5 ustawy o samorządzie powiatowym, w celu realizacji zadań, bądź spełnienia obowiązków określonych tymi przepisami prawa albo jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
2. Przetwarzanie może być również niezbędne w celu wykonania umowy, której Państwo jesteście stroną lub do podjęcia działań, na Państwa żądanie, przed zawarciem umowy.
3. Mogą również wystąpić przypadki, w których zostaniecie Państwo poproszeni o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu i zakresie.
4. Dane osobowe w postaci numerów telefonów lub adresu e-mail są gromadzone i przetwarzane w celu kontaktu telefonicznego umożliwiającego załatwienia sprawy w sposób celowy, oszczędny i terminowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym albo w ramach sprawowania władzy publicznej w związku z art. 44 ust. 3 pkt. 1 i 2 ustawy o finansach publicznych.
Prawa osób, których dane dotyczą, w tym dostępu do danych osobowych
Na zasadach określonych przepisami RODO przysługuje Państwu:
- prawo dostępu do treści danych osobowych Państwa dotyczących,
- prawo do sprostowania (poprawienia) danych, które są nieprawidłowe lub niekompletne,
- prawo do usunięcia swoich danych osobowych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- prawo do przenoszenia swoich danych osobowych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Prawo dostępu do treści swoich danych osobowych (art. 15 RODO):
Macie Państwo prawo do wiedzy i informacji na temat Państwa danych osobowych, w szczególności w zakresie celów przetwarzania, w miarę możliwości okresu przez jaki Państwa dane będą przetwarzane, odbiorców, którym dane zostaną lub zostały ujawnione, a także jeśli Państwa dane są przekazywane do Państw trzecich, macie Państwo prawo być poinformowani o odpowiednich zabezpieczeniach związanych z przekazaniem.
Prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych (art. 16 RODO):
Jeśli stwierdzicie Państwo, że dane są nieprawidłowe lub niekompletne, możecie Państwo zażądać sprostowania swoich danych osobowych.
Prawo do usunięcia swoich danych osobowych (art. 17 RODO):
Macie Państwo prawo zażądać usunięcia swoich danych osobowych dane gdy zachodzi m.in. jedna z poniższych okoliczności:
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane,
- w przypadku wycofania zgody na której opiera się przetwarzanie Państwa danych,
- w przypadku wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem.
Prawo do ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych (art. 18 RODO):
Macie Państwo prawo zażądać ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych:
- gdy zakwestionujecie Państwo ich prawidłowość,
- gdy przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a sprzeciwiacie się Państwo usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
- gdy nie potrzebujemy już Państwa danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Państwu do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Prawo do przenoszenia swoich danych osobowych (art. 20 RODO):
Jeżeli przetwarzanie Państwa danych, odbywa się na podstawie zgody lub na podstawie umowy oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany, macie Państwo prawo wnieść żądanie, by te dane osobowe zostały przesłane bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (art. 21 RODO):
Macie Państwo prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących Państwa danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e lub f. Należy jednak zwrócić uwagę, że przetwarzanie oparte na art. 6 ust. 1 lit f RODO nie ma zastosowania do przetwarzania, którego dokonują organy publiczne w ramach realizacji swoich zadań.
Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych (art. 7 RODO):
Jeśli Państwa dane osobowe przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody, w dowolnym momencie macie Państwo prawo tę zgodę wycofać. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Jesteście Państwo o tym informowani, zanim wyrazicie zgodę.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Wam prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (www.uodo.gov.pl).
Jak możecie Państwo dochodzić swoich praw:
Żądania, w zakresie ww. praw wynikających z przepisów RODO, należy kierować do Administratora Danych Osobowych. Zgłoszenie żądania nie wymaga szczególnie określonej formy, jednak powinny w nim zostać zawarte elementy umożliwiające nam ich realizację, tj.:
- imię, nazwisko,
- adres lub inny kanał komunikacji,
- inne dane umożliwiające bezsprzeczną identyfikację Państwa tożsamości.
Nie wszystkie powyższe żądania będziemy jednak mogli zawsze spełnić. Zakres przysługujących praw zależy bowiem zarówno od przesłanek prawnych uprawniających do przetwarzania danych, jak i często – sposobów ich gromadzenia. Państwa dane osobowe w Urzędzie Miasta Siemianowice Śląskie przetwarzane są wyłącznie w granicach wskazanych przepisami prawa.
Odbiorcy danych osobowych
Dostęp do danych osobowych mogą uzyskać organy lub podmioty upoważnione na podstawie odrębnych przepisów, a także podmioty, które na podstawie zawartych przez administratora umów, świadczą usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych.
Okres przechowywania danych osobowych
1. Państwa dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
2. Po spełnieniu celu, dla którego Państwa dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych
Podanie przez Państwa danych osobowych może być wymogiem:
- ustawowym,
- umownym, lub
- warunkiem zawarcia umowy, do których podania będziecie Państwo zobowiązani.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie
Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji i nie będą profilowane.
Monitoring – jak dbamy o bezpieczeństwo w budynkach Urzędu Miasta
Aby zadbać o bezpieczeństwo wszystkich osób odwiedzających Urząd Miasta w Siemianowicach Śląskich, a także mienia Urzędu, korzystamy z systemu monitoringu wizyjnego, który zabezpiecza przede wszystkim wnętrza budynków Urzędu, ale i teren wokół nich. Wszystkie budynki objęte tym systemem oznaczyliśmy odpowiednim znakiem.
Szczegółowe informacje o przetwarzaniu Państwa danych osobowych są zamieszczone w ramach opisu konkretnej sprawy lub są elementem formularza lub wniosku w ramach danej sprawy.
Przepisy prawa
email: m_popek@um.siemianowice.pl tel.:32-7605-213 fax: admin , w dniu: 24‑05‑2018 15:38:59
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|